Canvas újdonságok

Miután több, mint 150 évnyi időt töltöttek el a Facebookozók Canvas hirdetések nézegetésével, a közösségi hálózat úgy gondolta, ideje bővíteni a formátumot.
A Canvas, vagy Vászon egy olyan hirdetési formátum, ami teljesebb élményt nyújt mobilon, hiszen sok interaktív elemet tartalmaz, és jobban be tudja vonni a felhasználókat. Bizonyos szempontból a  mobil weboldalak és az egyszerűbb mobil alkalmazások alternatívája.

Több hirdetés típusnál használhatjuk: amikor indult a Canvas (vászon) hirdetés, akkor weboldal kattintás és weboldal konverzió típusoknál volt elérhető.
Most már márka orientált céloknál is elérhető, például Márkaismertség és Videó megtekintő hirdetés kimenete is lehet egy Vászon.

Új mérési megoldások: új mérési megoldásokat vezetett be a Facebook, amivel a Vászon minden egyes komponensét tudjuk elemezni, így akár két különböző kreatív hatékonysága is könnyebben összehasonlítható.

Hamarosan marketing célokhoz igazodó sablonok érkeznek a vászon hirdetésekhez. Így mindenkinek egyszerűbb lesz saját Canvas hirdetéseket létrehozni.

Hamarosan marketing célokhoz igazodó sablonok érkeznek a vászon hirdetésekhez. Így mindenkinek egyszerűbb lesz saját Canvas hirdetéseket létrehozni.

Vászon sablonok érkeznek: a Facebook segít azon, hogy ne a nulláról kelljen felépíteni egy új vásznat, ezért marketing célokhoz igazodó sablonokat hoz létre, bár erre még pár hónapot várni kell.
Ez azért fontos lépés, mert a Vásznak nagyon hasznosak tudnak lenni, de ahhoz, hogy igazán hatékonyak legyenek, komoly tervezőmunkát igényelnek.
Ha olyan sablonokat kapunk, ami megkönnyíti az eredményesebb Vásznak létrehozását, akkor még jobban terjedhet ez a formátum.

360 fokos videók a Canvasban: a canvas hirdetéseknél is használhatók lesznek a 360 fokos videók, ami még több lehetőséget nyújt az élmények fokozására.

Linkek más Vásznakra: az egyes Vásznakba épített gombok eddig csak weboldalakra mutathattak, hamarosan azonban más Vászon is lehet a cél. Így összetettebb mobil élmény teremthető, ami több szinten vezeti végig a felhasználókat.

Nagyon izgalmasak ezek a változások, és persze ne feledkezzünk meg arról, hogy a Vászon nem olyan régen bővült aktivitás alapú egyedi célközönséggel (remarketing).
Tulajdonképpen már csak egy megoldás kellene, hogy egy mobil weboldal minden fontos funkcióját át tudja venni a Vászon, ez pedig az űrlapok implementálása, vagy az, hogy egy Vászonból ne csak másik Vászonra, hanem például a Lead hirdetéseknél létrehozott űrlapokra is lehessen linkelni.

Addig is egyre érdekesebb és egyre hasznosabb ez a megoldás, ha van tapasztalatotok, vagy saját példátok, nyugodtan osszátok meg a hozzászólások között!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)