Saját adat alapú célközönség bővített adatokkal

A Facebook hirdetéseknél az egyik legfontosabb célzási megoldás a saját adat alapú célközönség volt, ami az utóbbi időben komoly frissítést kapott.
Régen ennél a megoldásnál mindössze annyi volt a lehetőségünk, hogy kiválasztottunk egy fajta adattípust (telefonszám, vagy email, vagy azonosító, stb.), a Facebook pedig megpróbálta ezt (egy elkódolás után) megkeresni a saját adataiban.

De ha valaki nem ugyanazzal az e-mail címmel regisztrált a Facebookra, mint amit feltöltöttünk, akkor persze nem ismerte fel. Így gyakran a felöltött lista töredékét (10-20%) tudta csak azonosítani a rendszer.

Az új megoldás ezen segít.
Ugyanis itt már nem csak az e-mail címet tölthetjük fel, hanem ugyanabban a fájlban telefonszámot, nevet, irányítószámot, stb. Összesen 15 féle azonosítót.

Fent látjuk az azonosítót típusokat, középen pedig fel tudjuk tölteni a fájlt. Ha bizonytalanok vagyunk, a fájlsablon minta segít.

Fent látjuk az azonosítót típusokat, középen pedig fel tudjuk tölteni a fájlt. Ha bizonytalanok vagyunk, a fájlsablon minta segít.

Ezt pedig értelemszerűen arra használja a Facebook, hogy még több embert felismerjen ugyanarról a listáról, és a tesztjeink szerint ezt elég hatékonyan is teszi.
Egyébként ugyanez a módszer használható az offline konverzió követésnél is, csak az esemény típusokat is meg kell adni.

A feltöltött fájlunk első néhány sorát megmutatja a Facebook, így tudjuk ellenőrizni, jól ismerte-e fel az adatokat.

A feltöltött fájlunk első néhány sorát megmutatja a Facebook, így tudjuk ellenőrizni, jól ismerte-e fel az adatokat.

Nyilván a dolog hátránya, hogy nem elég az e-mail cím.
Akkor hatékony, ha sokkal több dolgot megadunk, ezek egy részét pedig nem biztos, hogy olyan egyszerű összegyűjteni, másik részét pedig valószínűleg fel kell dolgozni.
Persze nem mindegy, hogy milyen célból gyűjtjük az adatokat.
Online vásárlásnál alapvetően több adatot kell bekérnünk a felhasználóktól, regisztrációnál kevesebbet, hiszen minél többet kérünk, annál kevesebben fognak regisztrálni.
De még ilyenkor is van legalább egy név, plusz egy kis kreativitással be tudunk kérni olyan adatokat, amik segítenek a Facebooknak. Például várost, irányítószámot talán még könnyebben megadnak.

Ha eddig még próbáltad ki a saját adat alapú egyéni célközönséget, vagy korábban rossz tapasztalataid voltak a felismerési arányokkal, akkor érdemes nekivágni.
Persze nem szabad elfelejteni, hogy az adatvédelmi szabályokat itt is be kell tartani.

Ha előfizettél már a Facebook-hirdetések A-tól Z-ig videó tréningre, akkor itt megtudod nézni a lista feltöltését, és megismerheted részletesebben is a tapasztalatokat. Ha nem vagy még előfizető, kattints ide, és nézd meg milyen jól jársz ha a videótréninget és a könyvet együtt választod!

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)