Online folyamatok hideghívással

Ismeretlen számról jött a hívás, amiben egy hölgy mindenféle akciós egészségügyi termékcsomagot szeretett volna eladni nekem. Ott rögtön telefonon.
Megköszöntem neki, és megkértem, küldjön egy e-mail-t, mert úgy jobban átlátom majd.
Ő viszont azt mondta, hogy akkor inkább mond nekem egy weboldal címet, nézzem meg ott, és rendeljem meg azt, ami tetszik.
Letettük, én pedig azóta ott állok döbbenten.

Hiszen én, a potenciális vásárló ajánlottam fel, hogy küldjön nekem ajánlatokat. Beleegyeztem volna, hogy felkerüljek a hírlevél listájukra, ahol lett volna lehetőségük, hogy profilozzanak, újra és újra elérjenek, majd meggyőzzenek. Ő viszont elutasította ezt. Nyilván ez volt a forgatókönyvében.

Ami már csak azért is megdöbbentő, hogy így nagy eséllyel elvesztik az ügyfelek egy részét, hiszen ki garantálja, hogy éppen ráérek, vagy később eszembe jut, hogy megnézzem a weboldalt?

Persze megnéztem, hiszen lehet, hogy egy okosan felépített folyamat belépő oldalán fogom találni magam.
Nos nem nagyon.
Bár hírlevél feliratkozás van a bal oldali hasábban eldugva, de se Facebook, se Google remarketing pixel nincs benne. Sőt, még Google Analytics mérőkód sem.

Árulkodó jel: ha hiányzik a Facebook pixel, vagy a Google Analytics, nehéz online folyamatokat építeni, és nehéz optimalizálni.

Árulkodó jel: ha hiányzik a Facebook pixel, vagy a Google Analytics, nehéz online folyamatokat építeni, és nehéz optimalizálni.

Előfordulhat, hogy negatív tapasztalatuk van a webes értékesítéssel kapcsolatban, ezért nem erőltetik, de az, hogy alap, egyszerű megoldásokat kihagynak nagyon furcsa miközben olyan költséges megoldásokat alkalmaznak, mint a hideghívás. Mondjuk ha se mérni, se követni nem tudják a weboldal látogatókat, nehéz optimalizálni az online értékesítést, de ez más kérdés.

Hogyan lehetett volna kicsit jobban csinálni?

  • Ha nem tud, vagy nem akar e-mail adatbázist gyűjteni, akkor legalább pár kérdést feltehetett volna nekem, ami alapján kideríti, melyik termékekhez kapcsolódó weboldalát mondja be a telefonba. Ugyanis a képek alapján a weboldal a 65+os célcsoportnak készült. (Akik egyébként ugyanúgy interneteznek és Facebookoznak, szóval ez nem mentség.)
  • A weboldalra persze kell Google Analytics, Facebook pixel, Google remarketing, és egy jól konvertáló hírlevél feliratkozási felület.
  • De még jobb lett volna, ha már telefonon begyűjti az e-mail címem, és ha nem is rakja be az adatbázisába, legalább több esélye van, hogy rákattintok majd a linkre.
  • Ha pedig berakja, mert megvan a megfelelő technikai és jogi feltétel, akkor sokkal intenzívebb marketinget tud folytatni.

A marketing könnyen drága lehet.
Akár hideghívást, akár valami célzott hirdetést használunk az új emberek elérésére, szinte mindig szükség lesz arra, hogy ne csak az egy lehetőségünk legyen egy embernél, hanem több. Erre jó a hírlevél, a Google AdWords, a YouTube, is, és persze a Facebook, amit zseniális módon tudunk folyamatokba építeni.
(A folyamatokról sok szó van a Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetést könyvben, ha másért nem, ezért érdemes elolvasnod.)

Mindenkinek azt javaslom, folyamatokban gondolkodjon, mert akkor fogja hatékonyan csökkenteni a marketing költségét, és jól optimalizálni az eredményeit.

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)