Pokémon Go marketing

Sokszor elmondom, hogy nincs olyan, hogy online- vagy offline marketing. Ledőltek a határok az online és az offline világ között. Az okostelefon mindent összekapcsol.
Az egyik legjobb példa erre maga a PokémonGo játék. Amiről továbbra is tartom, hogy minden marketingesnek és jövő iránt érdeklődő embernek “kötelező” kipróbálni. Annak ellenére, hogy jelenleg a játék népszerűsége csökken világszerte.

A Pokémon Go egyébként jó marketing eszköz is, amit egyre többen felismernek.
Láttunk már több hazai példát is erre:

  • IT-s cég, amelyik új munkaerő keresésben próbálta ki a játékot,
  • több üzletközpont szervezett már eseményeket, az Aréna Pláza esettanulmányát itt találjátok,
  • a Telenor is próbálkozott az üzletébe csábítani a Pokémon Go játékosokat,
  • több étteremre is láttunk példát, aki ráépít a mániára,
  • a Douglas parfüméria kedvezményt adott a Pokémonokra,
  • sőt, még a Városliget megvédésével is próbálták összekapcsolni a játékot.

Ugyanakkor az a példa is érdekes, amit ma lőttem futás közben.

#pokemongo marketing

Közösségi kalandozások (@kozossegikalandozasok) által közzétett fénykép,

A Petőfi híd pesti hídfőjénél, ahol esténként többször láttam 30-40 embert, ahogy Pokémon Góztak, láttam ezt a szórólapot, ami szinte tökéletes marketing szempontból.

Hiszen ott van, ahol a célcsoport, azon a nyelven beszél, amit (csak?) a célcsoport ért, és olyat ígér, ami a célcsoportnak is fontos. Ráadásul ott van rajta a QR kód, amit a célcsoport valószínűleg szívesen használ.

Van mit tanulni tőle. Két hasonló (nem kell, hogy Pokémon témájú) marketing megoldást alkalmazol két dolgot érdemes javítani:

  • mivel Facebook eseményről van szó, érdemes erre röviden utalni azok kedvéért, akik még sincsenek kibékülve a QR kóddal
  • a QR kódot érdemes mérni linkrövidítővel. (Akit érdekelnek az ilyen lehetőségek és megvan nekik valamelyik könyvünk, azt javaslom nézzék meg részletesen a benne található QR kódokat, mert abból is lehet tippeket meríteni. 😉 )

Ráadásul a “plakát” azért is érdekes, mert olyan eszköz, amit az online világban hajlamosak vagyunk sokszor elfelejteni. Pedig a vásárlók akkor is offline-ak, amikor éppen online-ak. 🙂

Egyébként lehet, hogy nem érted ezt a Pokémon Go mániát, és lehet, hogy múló hóbortnak tűnik ahhoz, hogy a céged is bevegye a marketing eszközök közé. És valószínűleg igazad is van. Nem kell természetesen ezt alkalmazni mindenkinek.

Van aki a Pokémon Go játékosoknak kínálja életmentő kiegészítőknént az amúgy teljesen hétköznapi dolgot

Van aki a Pokémon Go játékosoknak kínálja életmentő kiegészítőknént az amúgy teljesen hétköznapi dolgot

Amit azonban érdemes eltanulni belőle főleg azoknak, akiknek offline boltjuk van az az élmény fokozásának lehetősége.
Minél fiatalabb valaki, annál inkább keresi a vásárlásnál az élményt. A vásárlás ugyanis önmagában macerás, fárasztó dolog. Amit ráadásul el lehet intézni otthonról, kényelmesen tévé nézés közben, vagy akár a buszon ülve telefonról.

A boltban vásárlás akkor vonzzó, ha ad valamilyen plusz élményt. Amiért érdemes odamenni a boltba. Ezért szerveznek a plázák műsorokat hétvégenként, és ezért érdemes figyelni a Pokémon Go-t használó cégekre, mert ők is valami plusz élményt adnak a célcsoportjuknak. Hasznos rájuk figyelni, ellesni a trükkjeiket, és felhasználni a tapasztalataikat.

Van egyébként olyan hazai Pokémon Go példa, ami kimaradt? Bátran írjátok be a kommentek közé!

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)