Fejlett Facebook remarketing megoldások

A remarketing a Facebookon, vagyis a weboldal alapú egyéni célközönség már régóta az egyik legfontosabb hirdetés célzási megoldás.
A helyzet pedig csak fokozódik, köszönhetően az új funkcióknak, amiket a legtöbb fiókban már használhatunk.

1 .Látogatások száma

Lehetőségünk van megadni, hogy csak azok az emberek kerüljenek rá a remarketing listára, akik legalább x alkalommal látogatták meg a weboldalunkat a kiválasztott időszakban.

Jó kis kombináviókat tudunk készíteni. Például azok, akik többször jártak a weboldalunkon, de nem jutottak el a vásárlás köszönő oldaláig.
Jó kis kombináviókat tudunk készíteni. Például azok, akik többször jártak a weboldalunkon, de nem jutottak el a vásárlás köszönő oldaláig.

Ezzel kiválaszthatjuk azokat, akik régóta billegnek a vásárlás küszöbén, vagy azokat, akik csak olvasgatni járnak oda. Így eltérő hirdetéseket jeleníthetünk meg nekik, vagy ha éppen olyanokat választunk ki, akár ki is zárhatjuk őket a hirdetésekből.
Persze jó, ha tudjuk, hogy melyik látogatóinkra milyen tevékenység jellemző, érdemes ezt megvizsgálni, mielőtt túl optimalizálunk.

2. Remarketing lista eszköz alapon

Hasznos megoldás az is, hogy szét tudjuk választani a látogainkat annak alapján, hogy mobilról, vagy asztali gépről érkeztek.

Mobilról érkező forgalom szűrése önálló remarketing listába.
Mobilról érkező forgalom szűrése önálló remarketing listába.

Akkor lehet ez célszerű például, ha azt látjuk, hogy mobilról sokkal kisebb a konverziós arány, pedig egyébként sokan látogatják a weboldalunkat a telefonjukról is. Ilyenkor őket utol tudjuk érni akkor, amikor asztali gép előtt ülnek.

3. Weboldalon töltött idő

Izgalmas lehetőségnek tűnik, de egyelőre kiforratlan, mivel a weboldalon töltött időt nem pontosan adhatjuk meg, hanem a legaktívabb felhasználók arányában.
Ráadásul le sem válogathatjuk, melyik domain névhez, vagy URL-hez kapcsolódik a lista.

Az oldalunkon eltöltött idő alapján tudjuk a látogatók csoportját kiválasztani.
Az oldalunkon eltöltött idő alapján tudjuk a látogatók csoportját kiválasztani.

Mindegyik lehetőség izgalmas, ráadásul az első kettő tényleg jól is használható.
Jól beleilleszthetők a marketing folyamatok közé. Főleg az első kettő.
Azonban mindegyiket csak olyan gyakorlott hirdetőknek javaslom, akik tisztában vannak a weboldal látogatóik szokásaival. Vagy nem sajnálják rákölteni a hirdetési büdzsé egy részét, hogy pontosabban megismerjék őket többek között a fent említett módszerek segítségével.

Mindenesetre akár haladó, akár kezdő hirdető valaki, ha ezeket szeretné használni, mindenképpen folyamatokban kell gondolkodni. Ebben segít a Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetéseket? könyv is. 😉

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük