A Facebook algoritmus ringbeszáll az átverős címsorok ellen. Megint…

“Fokhagymát tett a cipőjébe lefekvés előtt, és ami utána történt, azt nehéz elhinni.”
Ismerősek az ilyen jellegű címsorok?
A Facebook eldöntötte, hogy harcba száll ellenük.

De várjunk csak…
Ilyen már volt egyszer nem?
Dehogynem! Majdnem egy éve jelentett be a Facebook egy algoritmus változást, amelyik az átverős címsorokat szerette volna csökkenteni. Annak az volt a lényege, hogy ha rákattintunk a címsorra, de túl gyorsan visszajövünk a Facebookra, akkor az a címsor gyanús.
A Facebook szerinte egész jól működött a megoldás, de nem eléggé, ezért most tovább finomítanak.

A Facebookosok ugyanis címsorok tízezreit kategorizálták két kulcspont alapján:
1, ha a címsor visszatart információkat amik szükségesek ahhoz, hogy megértésük a tartalmat, és
2. ha a címsor túlzó, és félrevezető elvárásokat ébreszt az olvasókban.

Ezek után építettek egy rendszert ami felismert azokat a kifejezéseket, amik az átvezető címsorokban benne vannak, a többiben nincsenek.
A Facebook megoldása felismeri az átverő címsorokat tartalmazó bejegyzéseket, és azokat a weboldalakat, amikre az ilyen posztok mutatnak. Azok a linkek, amik ezekre a weboldalakra mutatnak, kisebb megjelenést kapnak a hírfolyamban. Vagyis büntetést kapnak.
A hírfolyam folyamatosan tanul, így ha egy oldal felhagy az átverős címsorok használatával, akkor csökkenni fog a negatív hatás.

Az, hogy ez érinti-e ez az oldalunkat, az attól függ, hogy használunk-e átverős címsorokat.
Arra mondjuk kíváncsi leszek, hogy ez az új algoritmus magyarul is képes-e szűrni a címsorokat, és arra, is, hogy egy év múlva ismét jön-e egy újabb átverős címsorok ellen dolgozó frissítés.

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)