Instagram: a Facebook elhelyezések fekete báránya

Tegnap a PPC & Analytics Meetupon az Instagram hirdetésekről és a Facebook hirdetések újdonságairól tartottam előadást. A diákat lent megnézhetitek, ide csak pár gondolat, főleg arról, miért adtam ezt a furcsa címet.

Az Instagram egy jelentősen más közösségi hálózat, mint a Facebook. Még azok is, akik használják mindkettő rendszert, más céllal és más szokásokkal állnak neki. Ez persze más kommunikációt igényel céges oldalról, és más megközelítés kellene a hirdetések esetén is.
Azonban a Facebook csak egy elhelyezéssé degradálja az Instagramot. Egy elhelyezés a sok közül, amit néha óvatlanul is használunk, mert a Facebook igyekszik rávenni (néha inkább rákényszeríteni) minket.

A különbség a két rendszer között egyrészt a kommunikáció alapjaiból fakad, másrészt a felhasználói összetételből.
A Facebookon nagyjából 5 300 000 ember van az Instagramon pedig „csak” 730.000 körül Magyarországon. Legalább is a Facebook hirdetési rendszer szerint. Kutatások általában több felhasználót hoznak ki Instagramra.
Ha azonban a korfát nézzük, és azt, hogy milyen arányban vannak a különböző korcsoportok, drámai különbséget látunk.

A főbb Facebook hirdetés elhelyezések korcsoport megoszlása. Bal oldalon az Instagram és általában a Facebook. Jobb oldalon a mobil és az asztali Facebook felhasználók. Jól látszik a jelentős eltérés.
A főbb Facebook hirdetés elhelyezések korcsoport megoszlása.
Bal oldalon az Instagram és általában a Facebook. Jobb oldalon a mobil és az asztali Facebook felhasználók. Jól látszik a jelentős eltérés.

A Facebook mobil hírfolyamban elérhető felhasználók fiatalabbak, mint az asztali hírfolyamban elérhető emberek, de a legfiatalabbak Instagramon vannak arányaiban.
Ha már nem, már csak ez is intőjel, hogy más kommunikáció, más hirdetés és más megközelítés kell a két rendszerben.
De persze a vizualitásról és a formátumbeli különbségről  sem szabad elfeledkezni.

A preziben persze több van, még egy grafikont emelek ki belőle.
Az utóbbi időben a Facebook elkezdte nyomni a Boost postokat Instagramon is. Ezt leteszteltük, és a következőt láttuk.

Boost postoknál rosszul teljesített az Instagram forgalom terelés szempontjából. Elérés és aktivitás szempontjából viszont jól.
Boost postoknál rosszul teljesített az Instagram forgalom terelés szempontjából. Elérés és aktivitás szempontjából viszont jól.

Az Instagramon futó hirdetések kisebb költségen hoznak elérést és aktivitást. Weboldal kattintást viszont sokkal drágábban. Persze a táblázatban szereplő weboldal kattintások itt nem túl rózsásak, hiszen ez egy boost post teszt. De forgalomterelést tekintve az Instagramra létrehozott weboldal kattintás hirdetések általában rosszabbul teljesítenek. Persze előfordult, hogy forgalom jó áron jött, de a minőség ilyenkor is gyenge volt általában.

Szóval az esetek jelentős részében az Instagram nem a konverzióról szól, hanem a márkaépítésről. Ezt nem árt figyelembe venni.
Ettől függetlenül az Instagram hirdetéseket jól be lehet építeni a marketing folyamatokba, hiszen változatos formátumban tudunk hirdetni, és az összes célzást tudjuk használni, ami nagyon nagy előny. Instagram és Facebook hirdetések marketing folyamatokba építéséről ebben a könyvben olvashatsz. 😉
Több tipp és tapasztalat a preziben, ha pedig van valami észrevételetek, osszátok meg bátran a hozzászólások között! 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük