2016-os internet trendek Mary Meekertől

Mary Meeker minden évben összedob egy laza prezit, amiben az aktuális trendeket gyűjti össze. Tele érdekes diagrammokkal, következtetésekkel. Semmi csicsa csak adatok, és izgalmas gondolatok.
Idén ez a prezi 213 oldalasra sikeredett.

Mindenkinek javaslom, hogy rágja át, mert nem árt tudni hogy állunk, és merre megy a világ.
A prezit lent megtaláljátok, én kigyűjtöttem belőle pár olyan gondolatot, ami az online üzlethez és a közösségi médiához köthető.

  • USA internetes hirdetési költése 20%-kal nőtt 2015-ben (2014-ben 16%-kal), a növekedés motorja a mobil, ahol az arány 66%-volt.
  • Google hirdetési bevétele 18%-kal nőtt 30milliárd dollár közelébe, Facebooké 59%-kal 8milliárd közelébe. (USA adatok)
  • A hirdetésblokkolók száma drasztikusa: kb. 220millió asztali környezetben, kb. 420 millió mobillal együtt. A nagy részük Indiában, Kínában és Indonéziában van.
  • Mobilon a vertikális videó hirdetések működnek. Legalább is a Snapchat adatai ezt mutatják.
  • A fiatalok (Z generáció, 20 év és alatta) képekben kommunikálnak. A szöveges kommunikáció az idősebbeké (ezredfordulósok).
  • Egyre inkább a valódi élő közvetítések irányába tolódik a kommunikáció. Ennek egyik remek példája a Facebook Live, ami tegnap a Nemzetközi Űrállomásról közvetített egyébként.
  • Ide tartozik az olyan felhasználók által gyártott tartalom, mint pl. a Chebacca álarcos Candace Payne, akinek az élő közvetítését már 153 millióan látták.
  • Videó egyre  fontosabb általában. A motorja a Facebook és a Snapchat.
  • A márkázott, vizuális videós kiegészítők új lehetőségeket rejtenek. Ilyen pl. a Snapchat Lens, vagy a Facebook által megvásárolt MSQRD.
  • Az élő sport közvetítések egyre inkább közösségivé vállnak. Mármint online. Erre jó példa esportban a Twitch, de hasonló élményre számíthatunk hamarosan a “hagyományos” sportokban is.
    Vagyis az élő közvetítés chat-tel, infókkal, és egyéb online elemekkel egészül ki.
  • A képek megosztása továbbra is növekszik. A Facebook appjaiban (FB, Instagram, Messenger, Wahtsapp) mintegy 2 milliárd képet osztanak meg naponta. A Snapchat-en kb. 1.2 milliárdot naponta.
  • A Pinterestet nagyon sokan használják arra, hogy termékeket keressenek és vásároljanak.
  • Az üzenetküldők az egyszerű kommunikációs felületből egyre inkább az önkifejezés új platformjai lesznek.
    Lásd Facebook Messenger gif-ek, vagy Snapchat Lenses.
  • Az üzenetküldőkben egyre több üzleti funkció jelenik meg. Erre jó példák az ázsiai platformok, ahol taxi szolgáltatástól üzleti szolgáltatásig minden van.
  • Az üzenetküldőkben komplett vásárlási folyamatok zajlanak le Ázsiában. Erre számíthatunk itthon is hamarosan.
  • Okostelefon felhasználóknak világszerte 33 alkalmazás van telepítve átlagosan, ebből 12-őt használnak napi szinten. Az okostelefonon eltöltött idejük (4 óra / nap)  80%-át három alkalmazásban töltik: Facebook, Whatsapp, Chrome.
  • Okostelefon használat átalakul. A beépített főképernyők helyét, ahol brandek tudnak megjelenni appokkal, átveszi például a Messenger, ahol brandek tudnak kommunikálni botokkal.
  • 2016 májusában a mobilos keresések 20%-át hangban adták ki az USÁban, Androidon. Vagyis nem gépelte, csak bemondta a telefonnak.

Ez csak egy rövid kivonat a rendkívül érdekes prezentációból, amiben van szó a gazdasági trendekről, Kínáról, az autózás jövőjéről. Érdemes elmélyedni benne. Ha most nincs időtök, mentsétek el a cikket a Facebook mentés gombjával, és nézzétek meg később mindenképpen!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)