Mindenki mobilon Facebookozik: tőzsdei jelentés 2016 Q1

Tegnap este a Facebook megtartotta a szokásos negyedéves tőzsdei beszámolóját.
Természetesen minden szám, amit publikáltak, hozta a várható növekedést. Az aktuális adatokon túl azonban bejelentették a Facebook részvénystruktúrájának átalakítását is annak érdekében, hogy Zuckerberg jobban kontroll alatt tudja tartani a céget, és lehetőségük legyen további bátor, hosszútávú döntések meghozatalára. Olyanokra, mint például korábban az Instagram megvásárlása.
Ezekről nyilván még hallani fogunk, de most nézzük, milyen számokról volt szó!

  • A Facebookot havi szinten 1,654 milliárd ember használja összesen, ebből 1,508 milliárd a mobil felhasználók száma. Vagyis a felhasználók 91%-a mobilról Facebookozik.
  • Napi szinten is ekkora nagyjából az arány a különbség, hiszen 1,09 milliárd az összes napi felhasználó, és 989 millió a mobilos.
Facebook felhasználók alakulása napi szinten

Facebook felhasználók alakulása napi szinten

Látszik azonban, hogy a Facebooknak egyre fontosabb a Facebook mellett a többi platform.
Hiszen náluk van az Instagram, és a két legnagyobb üzenetküldő platform is a Messenger és a Whatsapp.
Ezekről is megtudtunk néhány fontos adatot.

  • Instagram felhasználók: 400 millió
  • Whatsapp felhasználók: 1 milliárd
  • Messenger felhasználók: 900 millió
  • Naponta eltöltött átlagos idő a Facebookon, a Messengerben és az Instagramban: 50 perc
  • Messengeren és Whatsappon keresztül a felhasználók naponta 60 millió üzenetet küldenek, ami a Facebok szerint háromszorosa a napi SMS küldések számának
Facebook platformok 2016 első negyedévében

Facebook platformok 2016 első negyedévében

A felhasználókon túl is vannak érdekességek:

  • 3 millió hirdető a Facebookon
  • 200.000 hirdető Instagramon
  • az Instagramon olyan sok tartalom van, hogy a felhasználók lemardnak a hírfolyamuk 70%-áról. Ezért vezették be itt is az algoritmussal szűrt hírfolyamot.
  • 40%-kal több időt töltünk videó nézéssel Instagramon, mint 6 hónappal korábban
  • a feliratozott videókat 12%-kal tovább nézik a felhasználók, mint azokat, amik nincsenek feliratozva
  • az emberek háromszor annyi videót készítettek és osztottak meg a Facebookon most februárban, mint egy évvel ezelőtt
  • több, mint 2 millió vállalkozás osztott meg videókat a Facebookon az elmúlt hónapban
  • A legtöbbet nézett 360 fokos videó a Facebookon a Trónok harca VR intrója volt, amit 24 órán belül 12 millióan néztek meg

Akit további részletek, itt találja a bejelentés diáit, itt pedig a hozzá tartozó hanganyagot.

Facebook hirdetési bevételek 2016 q1

Facebook hirdetési bevételek 2016 q1

Persze pár fontos dologról nem volt szó. Például arról, hogy a Wall Street Journal szerint a Facebookon folyamatosan és drasztikusan csökken a felhasználók által megosztott tartalom. Ezen állítólag egy új mobil appal próbálnak segíteni. Meglátjuk, mennyire sikerül. De talán ennem is köszönhető az, hogy a Facebook platform eltolódik a hírek, és a cikkek irányába (lásd Instant cikkeket), az egész cég pedig más platformok irányában erősödik. Ezeket nyilván hosszabb távon fogjuk jobban látni.

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)