Megszűnik a 20%-os szabály a képeknél?

A Facebook olyan megoldást tesztel, ami lazítana a hirdetésekben szereplő képekben alkalmazott 20%-os szabályon.

Az új koncepcióban a teljes tiltás helyett “csak” kisebb eléréssel büntetné azokat a képeket, amiken sok a szöveg.
Más értelmezésben: minél több a szöveg a képen, annál többet kellene fizetni érte.

Vége a 20%-os szabálynak?

Vége a 20%-os szabálynak?

A tesztben olyan képet látni, hogy a hirdetés létrehozásakor figyelmeztet bennünket a Facebook, hogy ha marad a kép a sok szöveggel, akkor kisebb lesz az elérés. Plusz a hirdetés elfogadása után is kapnánk egy figyelmeztetést, hogy ilyen sok szöveggel kevesebb elérésre számítsunk.

Nem tilt, csak büntet, ha sok szöveg van a képen.

Nem tilt, csak büntet, ha sok szöveg van a képen.

A jelek szerint négy kategóriát hoznak létre:

  1. image text: OK – a kép nem tartalmaz szöveget, vagy csak kevesebbet tartalmaz
  2. image text: Low – a hirdetésed elérése némiképpen csökkentve lesz valószínűleg
  3. image text: Medium – a hirdetésed elérése valószínűleg csökkentve lesz
  4. image text: High – valószínűleg nem éred el a célközönségedet

Ez még csak egy teszt, de akármikor előfordulhat, hogy bevezeti a sokat támadott korlátozás feloldását a Facebook. Más kérdés, hogy ennek milyen következményei lesznek ténylegesen.

A 20%-os szabály érthető, jól alkalmazható, következetes.
Reméljük, hogy az új szabálynál is lesz valami jól érthető és következetes rendszer, ami alapján előre lehet tudni, hogy mire számíthatunk.

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)