Üzleti lehetőségek a hordható eszközökben [felnőtt tartalom]

A Mobile Hungary konferencián előadást tartottam arról, hogy milyen üzleti és marketing lehetőségek vannak a hordható eszközökben, és főleg arról, hogy milyenek lesznek.

Talán felmerül a kérdés, hogy mi közöm ehhez a témához.
Nos az a helyzet, hogy ma minden marketingesnek és cégnek köze van ehhez a témához, maximum nem ismeri fel.
A helyzet pedig fokozódik.
Hiszen a Google és a Facebook egyre több olyan adatot használ a célzásainál, amit okostelefonból és más viselhető eszközökből nyer.
Vagy olyan technológiákból, amik valahogy a mobilunkba vannak becsatornázva.
Okosotthon rendszerek, autó (illetve jármű) felokosító megoldások, különböző sport támogató megoldások
Ezeknek mind van egy bemenete a telefonunkba, némelyik pedig önmagában is gyűjt adatokat rólunk, amit felszinkronizál a felhőbe. Ott pedig előbb-utóbb olyan dolgok fognak történni az adatainkkal, amik új üzleti és marketing lehetőségeket rejt.
Vagy közvetlenül az eszköz/alkalmazás fejlesztő rendszeren keresztül, vagy valamelyik nagy aggregáló platformon keresztül hozzájuk fogunk férni.

Ennek köszönhetően könnyen eszünkbe jut a Mátrix, ahol az embereket és a tárgyakat számok, adatok és algoritmusok építik fel. A különbség az, hogy a számok, az adatok nem felépítenek minket, de körülvesznek, és mindenhol magunkkal visszük őket.
Amikor felkelsz, leülsz egy étterembe, utazol egy autóban, akkor az adataid veled vannak.
Mindig “viszed magaddal” azokat az információkat, amiket tudnak rólad a nagyobb rendszerek.
ÉS még csak az út elején vagyunk.
Hamarosan még több adatot “viszünk magunkkal”, ez pedig még több izgalmas, érdekes üzleti és marketing lehetőséget rejt. Erről szól a következő előadás, amiben viszont van némi felnőtt tartalom is, köszönhetően az aktuális kütyük fejlődési irányának. 🙂

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)