Canvas hirdetések: tudnivalók és tapasztalatok

A Facebook végre hivatalosan is elindította a Canvas hirdetéseket, ezért összegyűjtöttem a tudnivalókat és azokat a tapasztalatokat amit az alatt a közel egy hét alatt szereztünk, amióta teszteljük ezeket a megoldásokat.

Mi a canvas?

Olyan poszt vagy hirdetés típus, ami mobilon a teljes képernyőt kitöltve jelenik meg és interaktív elemeket tartalmaz. Egy kis mintát láthatsz ebből a videóból:

Canvas hirdetés (és poszt) a FacebookonMobil weboldal, vagy akár mobil app helyett is használhatjuk a Facebook új hirdetés (és poszt) formátumát, a canvas-t.A videón látod, hogyan működik, ha pedig a részletek érdekelnek, kattints ide: http://rgstud.io/fbcanvas

Posted by Közösségi kalandozások on Monday, February 15, 2016

Csak mobilon megy?

Igen, csak mobil hírfolyamban, Instagramon és Audience Network-ön nem.
Ráadásul olyan, mintha csak a Facebook mobil appban menne, a mobil böngészős Facebookból pedig nem.
Reméljük előbb-utóbb asztali környezetben is meg fog jelenni a Lead hirdetésekhez hasonlóan.

Csak hirdetés lehet, vagy organikusan is használható?

A Facebook oldalakon megjelenik a canvas lehetőség a posztok között (fotók/videók blokkban).
Itt tudunk létrehozni olyan canvast, amelyik organikusan is megjelenik.
Ugyanaz a szerkesztő felület, mint Power Editorban, de annak ellenére, hogy elkészíteni el tudjuk a posztot az oldalon, meghirdetni továbbra is csak  Power Editorban lehet.

Milyen elemeket tartalmazhat egy canvas?

– Fejléc, ami egy logó, vagy felirat a képernyő tetején, és a vissza nyíl helye is egyben.
– Kép: ami lehet képernyő szélességű, olyan ami kattintásra megnő és olyan, amelyik szélesebb, mint a mobil képernyője. Ennél a mobil billegetésével tudjuk megnézni a képet.
– Szöveg: formázható szöveg, maximum 500 karakter
– Gomb: maximum 30 karakter
– Karusszel: több kép önálló linkekkel a karusszel posztokhoz és hirdetésekhez hasonlóan, de itt is választhatjuk a mobil billentős navigációt. Maximum 10 képet használhatunk egy más mellett.
– Videó: itt is működik a billentgetős navigáció. Nem túl meglepő, még is érdekes, hogy portré formátumot javasol a Facebook.
– Termék sorozat: a dinamikus remarketinghez feltöltött termékkatalógus egy-egy terméksorozatát lehet hozzáadni a canvashoz. Maximum 40 db termék lehet benne. Ez a felhasználóhoz legjobban illeszkedő termékeket hozza be, ha a termék sorozatban több termék van, mint amire helyet hagyunk.

A fejléc kivételével mindegyik komponensből többet is használhatunk.

A fejléc kivételével mindegyik komponensből többet is használhatunk.

A fejléc kivételével mindegyik elemből lehet többet is használni. A canvas egyébként tartalmazhat több linket is. Természetesen minden gomb egy link, de a sima (nem nagyuló, nem billengetős) képek és a (nem billengetős) karuszel képek is lehetnek linkek.
A termékkatalógusból behúzott termékek szintén linkek.

Pontos specifikáció itt.

Hol lehet megnézni az elkészített Canvasokat?

A Facebook oldalon, a Publisher tools blokkban van egy canvas könyvtár, ott láthatod az összeset amit elkészítettél, akár az oldalon született, akár Power Editorban.
Ott tudsz organikus posztot is készíteni a canvasokból.

A Publisher Tools menüben találjuk a canvasokat. Ha valamelyikre rákattintunk, akkor le tudjuk generálni az organikus posztot.

A Publisher Tools menüben találjuk a canvasokat. Ha valamelyikre rákattintunk, akkor le tudjuk generálni az organikus posztot.

Hogyan lehet mérni a hatékonyságát?

A Facebook bevezetett két új mérőszámot kifejezetten a canvas mérésére. Ezek a canvas megtekintés átlagos ideje és a kanvas megtekintés átlagos hossza.
De persze a többi, “hagyományos” mutató is használható az értékeléshez.

Mire jó tulajdonképpen a canvas?

Mobil weboldal és mobil alkalmazás alternatívája ez a formátum. Termék bemutató “landing page” készíthető a Facebookon belül, ami gyorsan és könnyen megjelenik mobilon.
Előnye egy landing page-hez vagy egy mobil apphoz képest, hogy gyorsan, programozói tudás nélkül össze lehet rakni elég nagy szabadsággal. Hátránya, hogy korlátozottak a lehetőségek.

A sima hirdetésekhez, illetve posztokhoz képest az előny az, hogy jobb, zavarás mentes élményt ad, hiszen teljesen kitölti a képernyőt. Az interaktív elemek pedig képesek jobban bevonni az embereket.
Hátrány azonban, hogy jobban át kell gondolni, mi történik. A tervezése tényleg egy kisebb weboldalhoz mérhető. Nem árt papíron kezdeni, és lerajzolgatni, mi után mi következik, és mi fog pluszt (értéket, élményt) adni a felhasználóknak.
Csak azért ne csináljunk canvas hirdetést, mert lehet. Azért, hogy három kép és egy gomb legyen a weboldal és a hirdetés között, felesleges. Sőt, inkább árt.
Egy jó canvas elő tudja készíteni a látogatót. Egy rossz eltántorítja.

Tapasztalatok

Messze menő következtetést egy hét és 4 canvas poszt, illetve hirdetés után nem lehet levonni.
De azért az első benyomásainkat összeszedtem.
Azt gondolom, a felhasználóknak tetszik a formátum. Átlagosan 36 másodpercet töltöttek el a canvasokon, volt amelyiken 68-at. Átlagosan 77%-át nézték meg, amit azért tartok jó eredménynek, mert mindegyikben sok link volt, így nem kellett a 100%-ig eljutni, hogy kattintsanak.
A pozitív visszajelzések mindenhol magasak voltak, lájkokat és megosztásokat kaptak ezek a hirdetések.
Weboldal kattintást tekintve pedig a hasonló hirdetéseknél 30-50%-kal voltak olcsóbbak.

Ugyanakkor sok hibát is találunk, és mások is ugyanerről panaszkodnak.
Reméljük minél hamarabb rendeződik minden bizonytalanság az új megoldás körül, talán megnyitják asztali böngészőknél is (a Lead hirdetéshez hasonlóan). Addig is írjátok le Ti is a véleményeteket és a tapasztalatokat a canvas hirdetésekkel kapcsolatban!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)