Veszélyben a weboldalak? Új funkcióval bővülnek a Facebook oldalak


“Az év, amikor elkezdődött a weboldalak hanyatlása.” Vajon így fogunk emlékezni 2016-ra?

A téma a legújabb Facebook oldal funkciónak, a szolgáltatásoknak a megjelenése után merült fel ismét.
Ennek segítségével az oldalunk borító fotója alatt, elég kiemelt helyen tudjuk megjelentetni a cégünk szolgáltatásait egy kis fotóval és egy rövid leírással. Legalább is kettőt. A többi egy külön fülön található.

A szolgáltatások a borító fotó alatt és egy külön fülön is megjelennek.
A szolgáltatások a borító fotó alatt és egy külön fülön is megjelennek.

Ha még nem látod, ne ijedj meg, a jelek szerint gyorsan terjed, hamarosan valószínűleg hozzád is elér.

A beállítás rendkívül egyszerű:

a szolgáltatások (services) fülön egyesével létre tudjuk hozni a szolgáltatásokat, amikhez megadhatjuk:

  • nevet (40 karakter)
  • árat
  • leírást (200 karakter)
  • fotót. (Ez opcionális, négyzetes fotó, amit a Facebook egy kicsit körbevág.
A szolgáltatások bővítése és szerkesztése egyszerű. Talán túl egyszerű is...
A szolgáltatások bővítése és szerkesztése egyszerű.
Talán túl egyszerű is…

Plusz az egész szolgáltatások oldalhoz megadhatunk egy rövid, 40 karakteres leírást, a linket pedig az oldal névjegyéből gyűjti be.

Egyszerű, de valami hiányzik: az egyes szolgáltatásokhoz nem tudunk megadni linket.
Ennek a felületnek ugyanis (legalább is jelenleg, ebben a formában) nem az a célja, hogy forgalmat vigyen a weboldalunkra, és az egyes szolgáltatásainkra forgalmat irányítson.
Ennek az a célja, hogy adjon egy átfogóbb információt a cégünkről, elsősorban azoknak, akik mobilon találnak ránk.

Mobilon még nem látszik, de nagyjából így fog kinézni a szolgáltatások fül.
Mobilon még nem látszik, de nagyjából így fog kinézni a szolgáltatások fül.

Saját weboldal helyett…

A Facebook fő iránya jelenleg ugyanis ez: jobb alternatívát nyújtani mobilon, mint amit a cégek saját maguk meg tudnak valósítani.
Sok vállalkozásnak ugyanis, főleg a kicsiknek, macerás saját, jól optimalizált weboldalt készíteni, ami mobilon is jól jelenik meg.

Ha pedig egy Facebook linkről átmegyünk egy (mobil) weboldalra, ami szétesik, lassan töltődik be, nehezen kezelhető, akkor az a Facebookozás élményre is visszahathat.
Ezért inkább elvégzik helyettünk a piszkos munkát, és adnak egy egyszerűsített mobil felületet, ami a fő céloknak megfelel.

Ennek az egyik lépése a most terjedőben levő szolgáltatások fül, de ne feledkezzünk meg a többiről sem:

Csupa olyan dolog, ami a Facebookba rakja azokat a tartalmakat és funkciókat, amik most a saját felületeinken (weboldalakon, webáruházakban, landing page-eken) vannak.

Jobb a Facebook oldal, mint a weboldal?

Persze van egy nagyon egyértelműnek tűnő kérdés arra válaszra, hogy tudja-e helyettesíteni a Facebook oldal a weboldalt. Ez pedig a nem.
Hiszen

  • nem a mi kezünkben van,
  • nincs hozzá remarketing,
  • nem minden mérhető
  • nem biztos, hogy mindenki meg tudja nézni,
  • nem tudjuk eléggé testre szabni, stb.

Ugyanakkor ha őszintén megvizsgálunk sok céget, rájövünk, hogy vannak olyanok, akinek jobb alternatíva egy Facebook oldal. Nem azért mert tényleg jobb marketing eszköz, hanem azért mert kényelmesebb, mert nincs idejük több felületet kezelni, mert nem akarnak több helyen kommunikálni, nem szeretnének bajlódni a fenntartással, stb.

Elsőre persze mindenkinek problémásnak tűnik a felső lista, hiszen kényelmi (lustasági?) okokból lemondani a rengeteg marketing lehetőségről nem a legjobb dolog.
Ugyanakkor el kell fogadni, hogy van akinek ez is elég, sőt van akinek az egyszerűbb lehetőségeknek köszönhetően felszabadult idő és energia más oldalról tudja felpörgetni az üzletét.

A Facebook hatására eltűnnek a weboldalak?
Nem legalább is a legtöbb cégnek nem.
De lesznek olyanok, akiknek nem lesz értelme két (több) felületen kommunikálni, sok cégnek pedig meg fogja érni egyes funkciókat a Facebookon belül (is) megjeleníteni.
Legalább is a következő 1-2 évben. Hogy utána mi lesz, azt még meglátjuk. 🙂

 

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.