Hogyan fogunk vásárolni a Facebookon?

Amióta fent vannak a cégek a Facebookon, megjelent az igény az eladásra is.
Persze van erre lehetőség most is, hiszen ha egy webáruházban található termékre mutató linket rakunk ki, akkor átmennek az emberek a webáruházunkba, aztán vásárolnak is. Legalább is, ha minden jól megy.

Azonban a Facebook már régóta tervezi, hogy tovább megy ennél, és integrálja az értékesítés funkciót a Facebook oldalakba.
Több kísérlet volt már erre, de korábban valószínűleg egyik sem volt elég sikeres. De az igény megvan a Facebookos fiúk nem fogják feladni, nézzük meg, hogy áll most a rendszer!

Ugyanis élőben is ki lehet próbálni a működését például a Cypress Hill vagy a Modern Citizen Facebook oldalán.

A bolt funkció elég kiemelt helyet kap a Facebook oldalakon
A bolt funkció elég kiemelt helyet kap a Facebook oldalakon

Ha ugyanis megnézitek az oldalakat, rögtön láttok egy izgalmas blokkot a borító fotó alatt, ahol pár terméket találni.

Erre ha kattintunk, részletes termék információk jönnek be, és csak a vásárlásra kattintás után ugrunk ki a Facebookból a webáruházba.

Részletes termékinformációk a Facebookon. A kattintás azonban már (még?) a weboldalra visz
Részletes termékinformációk a Facebookon. A kattintás azonban már (még?) a weboldalra visz

A folyamat tehát még nem tökéletes, ez inkább a storefront alkalmazásokra emlékeztet, azonban ez  teljesen integrálva van a rendszerbe. Érdemes megnézni mobilon is, hiszen ott is működik a megoldás.

Mobilon is működik a folyamat. A termékekhez egyébként még képgaléria is tartozik, ha több képet töltöttek fel.
Mobilon is működik a folyamat. A termékekhez egyébként még képgaléria is tartozik, ha több képet töltöttek fel.

Bár már pár helyen említette ezt a megoldást a Facebook, részleteket még nem tudunk, így nem világos, hogy a Facebook oldalra egyesével kell feltölteni a termékeket, vagy egy olyan automatikus megoldáson keresztül, mint a dinamikus remarkeitng esetében.
Az sem világos, hogy ezeket a termékeket közvetlenül meg lehet-e hirdetni a hírfolyamban, vagy az egy másik megoldás.

Az azonban biztos, hogy egyre több funkciót integrál a Facebook (pl. instant cikkek, adatbázis építő hirdetések, élő videó közvetítés), nyilván egy olyan zsíros falat is érdekes lehet nekik, mint a vásárlási funkció. A most bemutatott áruház funkció csak az első lépés, hiszen ez mellett a Facebook teszteli a hírfolyam bejegyzéseknél a vásárlás gombot is.

Persze még mindig fontos kérdés, hogy milyen terméket és milyen értékhatárig hajlandóak az emberek a Facebookon megvásárolni, de jól folyamatokba illesztve, remarketinggel, custom audience segítségével, esetleg upsellként valószínűleg drágább termékeket is el lehet majd ilyen megoldásokkal adni.

Persze addig sincs veszve semmi, amíg nem tudjuk tesztelni ezeket a lehetőségeket. Hiszen a Facebook hirdetések továbbra is nagyon sok segítséget nyújtanak a weboldalaknak az értékesítésben.
(Persze ehhez meg kell tanulni a legjobb trükköket, amihez érdemes megnézned az aktuális tréningjeinket! 😉 )

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük