Hány fajta hirdetésből tudsz forgalmat vinni a weboldaladra?

Ha azt mondanám, vigyél a weboldaladra Facebook hirdetéssel forgalmat, akkor nagy valószínűséggel azt mondanád, hogy mi sem egyszerűbb ennél, és létrehoznál egy weboldal kattintás hirdetés típust.
Esetleg készítenél az oldaladra egy Facebook posztot, ami link.
Mindkettő rendben van.
De tudod hány helyről tudsz olyan hirdetést indítani ami a weboldaladra mutató linket tartalmaz?
Összeszedtük:

1. Facebook oldalon promote website (ezt inkább ne használd)
2. Facebook olal borító fotóban található call to action link hirdetése (ezt se használd)
3. Facebook oldal poszt, ami link típus. Ezt meg tudod hirdetni.
4. Facebook oldal poszt kép típus, aminek a leírásába kerül a linked. Ezt is kiemelheted hirdetéssel.
5. Facebook oldalra posztolt videó, aminek a leírásába is tehetsz linket és a videó végén is jelentethetsz meg linket. Ezt szintén meg lehet hirdetni.
6. Weboldal kattintás hirdetés egy képpel, több képpel, videóval.
7. Weboldal konverzió hirdetés egy képpel, több képpel, videóval.
8. Közelben tartózkodóknak szóló hirdetésben (Local Awareness) tudj meg többet gombot használva
9. Ajánlatban online beváltás link segítségével (kérdéses, hogy érdemes-e használni az ajánlat formátumot)
10. Videó megtekintés hirdetés, aminek a végére lehet linket rakni a call to action gombra, de nem érdemes a leírást sem kihagyni.
11. Lead gyűjtő hirdetés, aminek a végén szintén lehet link, ami a weboldaladra visz
12. Esemény leírásban dedikált link. Az eseményt szintén meg lehet hirdetni

Látod minden további nehézség nélkül össze lehet szedni tizenegy lehetőséget, pedig még nem is bontottam ki mindegyiket, hiszen a kattintás és a konverzió hirdetésnél az egy kép – több kép – videó hármas lehetne akár 6-nak is számolni.
Ráadásul az olyan másodlagos helyekről, mint a fotóalbum vagy a borító fotó még nem is írtam külön.

Persze az, hogy ilyen sok van, nem jelenti azt, hogy mindegy, melyiket használjuk, és az sem, hogyan hirdetjük meg őket.
Például egy poszt egy bejegyzés kiemeléssel, vagy egy linkként létrehozott hirdetés ugyanúgy néz ki nagyjából, de egészen mások a lehetőségek.
A közelben tartózkodóknak szóló hirdetés is hasonlít a sima link hirdetéshez, még is egészen mások a lehetőségek.
Egész más hatékonyságot lehet elérni a különböző megoldásokkal célzástól, licittől, elhelyezéstől függően.

Egyszerűnek hangzik, még is sok lehetőség van, ezért fogunk a weboldal kattintás hirdetésekről sokat beszélni a Rapid randi a legfontosabb Facebook hirdetésekkel tréningen.
Gyere el még kedvezményesen!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)