Lead gyűjtő hirdetés

A Facebook egyre több funkciót szív magába. Az új hirdetéstípussal a e-mail cím gyűjtő landing page készítésének “nyűgétől” óv meg minket. A látogatókat pedig attól, hogy mobilon kelljen adatokat gépelgetniük egy feliratkozáshoz.
Nézzük hogyan!

Először is az alapok:

  • A hirdetés típus célja: e-mail cím gyűjtés
  • Felület ahol használható: csak mobil
  • Licit típusok: kattintás vagy lead-re optimalizált
  • Facebook oldalra szükség van hozzá
  • Kell hozzá saját adatvédelmi szabályzat
  • Előnye: mobilon megkíméli a felhasználókat a gépeléstől, mert a Facebookos adatokat lehet használni a regisztráció során

A funkció Power Editorban érhető el, ahol természetesen egy új kampánytípust kell választani.

Power Editorban kezdődik a móka, itt találhatjuk az új hirdetési típust

Power Editorban kezdődik a móka, itt találhatjuk az új hirdetési típust

A kampány választás után, a hirdetés sorozatnál természetesen csak mobil felület jelenik meg, hiszen ezt a formátumot csak mobilon használhatjuk.
A célzás ugyanaz, mint a többi hirdetésnél.

A hirdetés létrehozása során jönnek az izgalmas részek.
Az, hogy meg kell adni Facebook oldalt, az nem annyira különleges, ahogy abban sincs újdonság, ahogy a hirdetés kreatívot kell megadni.

Az már egy kicsit érdekesebb, hogy a call-to-action gomboknál új lehetőségek is vannak:

  • download
  • get quote
  • learn more
  • sign up
  • subsrcibe

Az új funkció lényege azonban csak most következik, hiszen kapunk egy regisztrációs form szerkesztő felületet a hirdetés létrehozás során.

Itt vagy kiválasztjuk a korábbi formok valamelyikét, vagy készíthetünk új űrlapot.
Sajnos az űrlapnak magyar nyelvű verziója még nincs, jelenleg csak 11 nyelv közül tudunk választani.

Könnyen választhatunk az előre megadott opciók közül amikor a formot hozzuk létre.

Könnyen választhatunk az előre megadott opciók közül amikor a formot hozzuk létre.

Az űrlap létrehozása során eldönthetjük, miket kérdezünk az emberektől.
Az e-mail címen és a neven keresztül rengeteg Facebook van tárolt adat közül választhatunk, plusz lehetőség van 3 kérdést is feltenni a feliratkozóknak.
Az űrlap mezőinek kiválasztása után meg kell adnunk egy adatvédelmi szabályzatot, és egy külső weboldalt, ahova érkezhetnek a kitöltők.
Ezzel tulajdonképpen kész is a lead gyűjtő hirdetés.

Igen ám, de hova kerülnek a megadott adatok? Kérdezhetnénk teljesen jogosan…

A Facebook oldalunkon találjuk az űrlapok eredményét. Innen tudjuk CSV fájlban letölteni az adatokat, amiket megadtak a regisztrálók.

A Facebook oldalunkon találjuk az űrlapok eredményét. Innen tudjuk CSV fájlban letölteni az adatokat, amiket megadtak a regisztrálók.

A Facebook oldal Publisher Tools menüpontja bővül egy új ponttal Forms Library néven, ahova a formok által gyűjtött adatbázisok kerülnek. Innen tudjuk letölteni az adatokat egy-egy csv fájlban. Plusz kapunk egy kis áttekintést arról is, hogy teljesít a form.

Az eredmény egy olyan hirdetés lesz, ami csak mobilon jelenik meg, és ami kattintás után nem egy weboldalra visz, hanem azonnal feldob a mobil Facebookon belül egy formot előre kitöltött adatokkal. Értelemszerűen csak ha ilyen mezőket adtál meg.

Így néz ki a Lead gyűjtő hirdetés mobilon. A hirdetésre kattintva az adatkitöltő felületek jönnek a végén pedig ki vihetjük az embereket egy különálló linkre.

Így néz ki a Lead gyűjtő hirdetés mobilon.
A hirdetésre kattintva az adatkitöltő felületek jönnek a végén pedig ki vihetjük az embereket egy különálló linkre.

Mennyire jó ez a hirdetés típus?
Erre még nehéz válaszolni, hiszen még épp csak elindultak a tesztkampányok.
Az, hogy csak angolul jelennek meg az árlap szövegei egyelőre a kisebb gond, illetve a beépített 11 nyelven nem is gond.
Viszont az, hogy az űrlapot nem nagyon lehet formázni, és nem tudunk fölé magyarázó, kedvcsináló, motiváló szövegeket írni már nem olyan szerencsés.
Természetesen ezeket a szövegeket bele kell rakni a hirdetésbe, de még így is kicsit karcsúnak tűnnek a lehetőségek.

Frissítés: közben kiderült, a Lead Generation hirdetés magyar neve “Érdeklődőkeresési kampány” lett. Itt találjátok hozzá a helpet.

Mindenesetre a tesztek mennek, amint látjuk az eredményeket be fogok róla számolni.
Ti mit gondoltok ezek alapján erről a megoldásról?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)