Facebook oldalak: frissítés mobilon, egyedibb funkciók

A Facebook frissítette a Facebook oldalak megjelenését. A bejelentésben elsősorban a mobilra fókuszáltak, de láttunk márképernyőképeket arra is, hogyan fog változni az asztali verzió is.

A mobilon egyelőre a leglátványosabb változás az, hogy a call to action gomb egy kék kiemelést kapott, így sokkal jobban feltűnik rögtön a borítófotó alatt.

Kiemeltebb call-to-action plusz új funkciók a Facebook oldalaknál

Kiemeltebb call-to-action plusz új funkciók a Facebook oldalaknál

Azonban hamarosan érkezik egy új, fontosabb szekció, ahol cégtípusonként eltérő kínálat tud megjelenni:

  • szolgáltatások
  • vásárlás

Vagyis a különböző termékeket, illetve ajánlatokat kiemelten, a (mobil) Facebook főoldalunkon tudjuk bemutatni az érdeklődőknek.
Néhány héten belül számíthatunk az új szekció megjelenésére, később pedig más oldaltípusokhoz további testreszabott elemek várhatók, hogy minél jobban meg lehessen különböztetni a cégeket. Gondolom egy színháznak vagy mozinak jegyek lesznek, stb.

A bejelentésen egyébként a Facebookosok elmondták, hogy 45 millió cég van jelen a Facebookon.
Nekik kínál a Facebook egy második weboldalt a közösségi hálózaton belül. Nyilván azt szeretnék, ha ez előbb-utóbb az első helyre kerülne.
A weboldalak mobilkompatibilitását elnézve ez sok esetben nem is árt.

Érdekes irány, az Instant cikkekkel, a jegyzetek (Notes) elkapott tesztjeivel most már egyértelműbb szerintem mindenkinek, hogy a Facebook nem egy közösségi hálózat szeretne lenni, hanem maga az internet.

Ti mit gondoltok a változásokról? Tetszik az új irány az oldalaknál?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)