Több forgalom a Facebookból, mint a Google-ből?

A múlt héten megjelent egy elemzés, ami alapján a nagy media site-okra a Facebook már jelentősen több forgalmat biztosít, mint a Google.
A Parse.ly adta ki ezt az elemzést, aki több, mint 400 nagy cég adataihoz fér hozzá a rendszerében. Olyanok vannak az ügyfelei között, mint pl. a Fox News, a Business Insider, a Mashable és a Reuters.

A Facebook júliusban jelentősen megelőzte a Google-t forgalom szempontjából a media site-onál. Ráadásul a trendek is neki kedveznek.

A Facebook júliusban jelentősen megelőzte a Google-t forgalom szempontjából a media site-onál. Ráadásul a trendek is neki kedveznek.

Tavaly év végén már egyszer beelőzte a Facebookból érkező webes forgalom a Google-t, de a keresőcég visszavette a vezetést. Egészen júliusig. Most viszont a Facebook nagyobbat előzött, mint korábban, ráadásul a tendenciák is a közösségi portált erősíti. Más kérdés, hogy mi lesz a folytatás.

De most nem is csak az érdekesség miatt írom ezt a cikket, hanem azt, hogy tegyük helyére a dolgokat, mielőtt félreértelmeznénk a helyzetet.

Az elemzés ugyanis nagy média site-ok adataira vonatkozik, ami egy jelentősen más terep.
Egyrészt a Facebook egyre jobban kedvez nekik, hiszen egyre több olyan megoldást kínál nekik, ami segíti őket a hírek terjesztésében.
De a fontosabb az, hogy nekik rendelkezésükre áll a megfelelő csapat és a megfelelő infrastruktúra ahhoz, hogy elég sok, elég jó minőségű tartalmat tudjanak gyártan.
Így pedig tényleg minden egyes kattintást ki tudnak sajtolni a Facebook felhasználókból.

De ehhez arra van szükség, hogy valóban tömeges mennyiségű poszt szülessen, amihez pedig jó alap kell, jó cikkek. Ráadásul a posztokat jó stílusban kell megírni, és a megfelelő időzítéssel kell publikálni.
Mit értünk tömeges mennyiség alatt?

Facebook posztok száma media site-oknál. Ráadásul ezek csak egy-egy Facebook oldal adatai, a média site gyakran 20-30 Facebook oldalon is kommunikál.

Facebook posztok száma media site-oknál. Ráadásul ezek csak egy-egy Facebook oldal adatai, a média site gyakran 20-30 Facebook oldalon is kommunikál.

A táblázatban láthatod, hogy néhány nagy média site mennyi posztot ír naponta. Ráadásul ezek csak egy csatorna. Ugyanis a legtöbb esetben akár 20-30 különböző kisebb-nagyobb Facebook oldalra mennek ki folyamatosan a hírek. Még egy magyar média site esetében is elérheti az összes poszt a napi 600-800 közötti számot.

Miért érdemes erről beszélni?

Többször előkerült már, hogy bátran lehet sok tartalmat írni, ha annak a minősége megfelelő.
Íme, a számok is bizonyítják: ha elég sok olyan posztot írsz, amelyik jó, ami érdekli az embereket, akkor akár ingyen is vihetsz nagyon sok látogatót a weboldalara.
Viszont ez csak a media site-okra vonatkozik, illetve azokra, akik meg tudják azt oldani, hogy napi szinten jelentős mennyiségű, változatos, és az olvasóik számára izgalmas tartalmat írjanak.

Ez viszont nem a kkv-k üzleti modellje általában.
Nekik elég naponta 1-3-5-10 poszt. Annyi poszt, amennyit még elég jól, elég izgalmasan és elég változatosan meg tudnak írni. Úgy, hogy mindegyik izgalmas legyen a célcsoportjuknak, illetve annak egy részének.

Viszont szinte biztos, hogy ehhez plusz hirdetési keretet is kell biztosítani.
Míg 2 éve simán meg tudtuk oldani egy cég ( aki nem média site) esetén, hogy a Facebook vigye a látogatók 30-70%-át ingyen, ma már ez nem működik az esetek 99%-ában.
Szóval hirdetni kell.
Másrészről: ha viszont olyan jók a posztok, hogy nagyon sok embert érnek el, akkor pedig érdemes. De ez egy más kérdés.

A lényeg: ha meglátsz egy hírt, hogy a Facebook hozhatja a weboldal látogatók 50%-át, aztán ránézel a Google Analyticsedre, nem kell elkeseredni, ha (most már) ez nem így van.
Hidd el, kisebb költség a napi 1-2 bejegyzést jól megírni, és meghirdetni, mint megfinanszírozni 1-2 szövegírót, aki naponta 30-50 posztot és bejegyzést ír meg neked jó minőségben. 🙂

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)