Nyugodt (?) hirdetés költési limittel

Először csak azt a címet szerettem volna adni, hogy nyugodt, de végiggondolva az elmúlt időszak problémáit, mögé kellett írnom egy kérdőjelet.

Van ugyanis a Facebook hirdetéseknek egy rejtett funkciója.
Ennek az a lényege, hogy beállíthatjuk, hogy mekkora összeget lehet elkölteni maximum a fiókban összesen.

Ez segít, hiszen ha 5-10 kampányunk fut, különböző napi limitekkel, könnyen elszaladhatnak a költségek.
De ha beállítjuk, hogy egy adott limitet ne lépjen túl az összes költés, akkor kicsit nagyobb biztonságban lehetünk.

Például megadhatjuk, hogy 100.000 forintnál állítsa le a hirdetéseket a Facebook.
Ha elérjük a 100.000-et, akkor leállnak, ilyenkor új limitet állíthatunk be, például 200.000-at.
Ha valami hibát is csinálunk a hirdetések kezelésében, ez a limit megóv a túl nagy kártól. Főleg, mivel forintra pontosan korlátozhatjuk a költést.

Az itt megadott érték elérésekor leállnak a hirdetések.

Az itt megadott érték elérésekor leállnak a hirdetések.

Ez külön jól jön akkor, ha nem mi kezeljük a hirdetéseket, de a mi kártyánkról vonja a pénzt.
Például ha egy külsős tanácsadó vagy ügynökség kezeli a hirdetéseket.
Ilyenkor jól jön, ha a fiók (és a bankkártya) tulajdonosa beállítja a korlátot.
Például az ügynökség átveszi a fiókot akkor, amikor az összes költés addig a fiókban 1.435.000 forint volt. A tulajdonos ekkor beállítja, hogy mondjuk 1.550.000 forintnál ne költhessen többet az ügynökség.

A Facebook figyel és leállít, a tulajdonos pedig nyugodt.

De…

Van ennek egy hátulütője, amivel nagyon sok problémánk volt.
Ez pedig az, hogy ha túl bátortalan az ügyfél, vagy ha nem figyel, esetleg nincs ideje foglalkozni vele.

Mert beállítja a fiók tulajdonos a keretet, a hirdetések futnak boldogan és eredményesen, aztán egyszer csak leállnak.
Mi – mint ügynökség, akik kezeljük a hirdetéseket – persze jelezzük az ügyfélnek, hogy hamarosan le fog állni a hirdetés, mert közelítjük a keretet.

Figyelmeztetés: hamarosan elérjük a limitet

Figyelmeztetés: hamarosan elérjük a limitet

De valamiért nincs idő foglalkozni vele, aztán egyszer csak azt veszi észre az ügyfél, hogy nem jönnek az ajánlatkérések, és eltűnnek a vásárlások.
Mert leálltak a hirdetések a költési limit miatt.

Vagyis amennyire hasznos ez a funkció, annyira árthat is. Használjátok okosan!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)