Megint egy hirdetés, amit nincs értelme használni

Már sok pletykát olvastam a Facebook oldalak borító fotóján megjelenő call to action gomb hirdetési lehetőségről.
Most végre élőben sikerült kipróbálni, ráadásul kétszer. Először és utoljára. 🙂

Élőben ugyanis kiderült, hogy ez nem más, mint az call to action gombbal ellátott, egyszerűsített link hirdetés.
Nagyon jó, hogy erre is kínál egyszerűsített megoldást a Facebook, de a helyzet az, hogy kézzel létrehozni megint jobb, mert több lehetőséget biztosít. Ráadásul nem is tart sokkal tovább.

De nézzük, mik a lehetőségeink a borító fotó call to action gombjánál!

Ha megnyomod a gombot, ismerős felület jön be.
A website promóció és a lájk gyűjtő hirdetés is hasonló felület.
Pár dolgot tudunk változtatni, de a legfontosabb dolgokat nem.

A borító fotón található call to action gomb legördülő menüjében megjelenik az új lehetőség: innen is tudunk létrehozni hirdetést.

A borító fotón található call to action gomb legördülő menüjében megjelenik az új lehetőség: innen is tudunk létrehozni hirdetést.

Amit tudunk csinálni:

  • egyedi címsor
  • egyedi kép
  • korlátozott földrajzi, életkor és érdeklődés alapú célzás
  • napi költségkeret beállítás
A létrehozó felület rögtön megmutatja a hibákat, és azt is, hogy milyen korlátozottak a beállítási lehetőségek. Az eredmény pedig egy sima link hirdetés call to action gombbal.

A létrehozó felület rögtön megmutatja a hibákat, és azt is, hogy milyen korlátozottak a beállítási lehetőségek. Az eredmény pedig egy sima link hirdetés call to action gombbal.

Amit nem tudunk :

  • egyedi hírfolyam szöveg
  • call to action gomb szövegének megváltoztatása
  • konverziós pixel választás (gondolom ezt később bevezetik)
  • részletes célzások (pontos földrajzi, viselkedés, kapcsolódás, stb. mind hiányzik)
  • elhelyezés választás
  • licit típus választás

Sok minden hiányzik tehát, éppen ezért azt javaslom, ha call to action gombot tartalmazó hirdetés szeretnél (ami megéri egyébként), akkor készíts sima weboldal kattintás hirdetést, ahol sokkal több dolgot be tudsz állítani.

 

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)